پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:04 - 1395/02/14

نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد/عکس

نخستین بانک کره جنوبی با حضور مقامات ایرانی و کره ای در تهران آغاز بکار کرد.

کارگرآنلاین: براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، نخستین دفتر نمایندگی «ووری بانک» (WOORI BANK) کره جنوبی در ایران روز دوشنبه افتتاح شد.

این نخستین حضور یک بانک کره‌ای در ایران به شمار می‌آید؛ این بانک پس از برجام درخواست خود را برای آغاز بکار در تهران به بانک مرکزی ایران ارائه کرده بود و پس از موافقت ایران، از دیروز فعالیت خود را در تهران آغاز کرد.



نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد




    معاون ارزی بانک مرکزی در این مراسم با اشاره به همکاری بانک‌های کره‌ای با ایران در دوران تحریم، گفت: «اکنون که تحریم‌ها برداشته شده است، بطور قطع باید قدم‌های بلندتری برای توسعه همکاری‌ها برداریم.»

غلامعلی کامیاب، آغاز به کار دفتر نمایندگی این بانک کره جنوبی را مقدمه‌ای برای افتتاح شعبه این بانک در ایران دانست و گفت: «ایجاد دفتر نمایندگی می‌تواند برای رسیدن به هدف گسترش همکاری بانکی بین دو کشور کمک شایانی کند و به طور قطع به تشویق ووری بانک برای تاسیس شعبه در تهران منجر می‌شود.»
نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد
 



نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد



تفاهم‌نامه همکاری بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک کی.دی.بی (KDB) کره جنوبی نیز عصر دوشنبه به امضای کامیاب و «لی دانگ ژئول» مدیرعامل این بانک کره‌ای به امضا رسید.

کامیاب گفت: «یکی از ضروریات توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، ایجاد و افزایش روابط کارگزاری بین بانک‌های ایرانی و کره‌ای است.»

    لی دانگ ژئول نیز در این دیدار، امضای تفاهم نامه را قدمی مثبت برای توسعه همکاری‌ها بین بانک مرکزی ایران و بانک کی.دی.بی دانست و گفت: «بانک ما برای سرمایه گذاری و کمک به توسعه صنعتی در ایران اعلام آمادگی می‌کند. در حال حاضر با چهار بانک ایرانی ارتباطاتی داریم و امیدواریم برای رسیدن ایران به رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی یاری رسان باشیم.»



نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد



پارک گئون هی، رئیس جمهوری کره جنوبی که عصر یکشنبه وارد تهران شد، نخستین رئیس جمهوری این کشور است که از ایران دیدار می‌کند. در این سفر هیاتی متشکل از 236 نفر از مقامات، روسای شرکت‌های کره‌ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور رئیس جمهور کره جنوبی را همراهی می‌کنند.

    رئیس جمهوری کره جنوبی روز دوشنبه با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و 19 سند همکاری امضا کرد؛ روحانی پس از امضای این اسناد همکاری گفت: «حجم روابط تجاری ایران و کره جنوبی اکنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته‌اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.»

همچنین براساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم‌ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود./  پرس تی وی

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین